SigmaNet
SigmaNet er et kodehus, der er centralt placeret i Aalborg
Ny visuel identitet og hjemmeside
Casen omhandler en ny visuel identitet og hjemmeside til virksomheden SigmaNet.
SigmaNet havde et ønske om at fremstå mere professionelt og attraktivt i en konkurrencepræget branche, både hvad angår opgaver, men også ansættelse af medarbejdere.
Visuel identitet
Bomærket er designet ud fra formerne [ og >, som er nogle af de symboler, der bliver brugt i kodning. Symbolerne er tilpasset, så det former et unikt bomærke for Sigmanet.
Bomærket viser ligeledes vejen mod målet og det at finde den rette løsning på et projekt.
At vejen ikke altid er “ligetil” og at der nogle gange skal testes forskellige løsninger, for at kunne nå i mål.
Teknologi
Den blå farve skal signalere teknologi og skal afspejle SigmaNet som en virksomhed, der er fleksibel og har et bredt specktrum af anvendte teknologier.
Sikkerhed
Den grønne farve skal give brugeren en sikkerhed i at handle med SigmaNet og skal dermed ligeledes indikere produktivitet.
Beroligende
Den grå farve skal fungere som et beroligende element i identiteten, som er nøsvendigt i en branche hvor det går rigtig stærkt.
Modspil
Den sorte skal indikere at SigmaNet er professionelle og tør udfordre de typiske processor og tankegange.
Hjemmesiden
SigmaNet havde i forbindelse med den nye visuelle identitet også et behov og ønske om en ny hjemmeside.
Hjemmesiden skal hjælpe SigmaNet med følgende:
- Rekruttering i en branche, hvor der er mangel på arbejdskraft
- Fremstå mere professionel over for nuværende og nye kunder
- Give den besøgende et større kendskab til SigmaNets værdier og kvalifikationer